top of page

יעוץ אסטרטגי

יעוץ אסטרטגי , עוסק בהנחת אבני יסוד לכל פעילות החברה ע"י ניסוח הגדרות האסטרטגיות של הארגון, העסק, הפרויקט, המותג וכו'. חשיבותו של התכנון האסטרטגי היא במיקוד, שהוא יוצר ובכינוס תשובות לשאלות מהותיות הקשורות בפעילות הארגון, בטווח הנוכחי ובעתיד. נעשה ע"פ מודל מיצוב עסקי אסטרטגי 360 מעלות הכולל 9 שלבים:

1. מיפוי המצב הקיים בסביבה הפנימית של הארגון ובסביבה העסקית תחרותית, לפי מודלים אסטרטגיים שיווקיים וארגוניים שונים.

2. פיתוח ו/או בחינת חזון וערכים. החזון ממקד את הארגון ומשמש כנקודת מוצא לתוכנית האסטרטגית. ערכי החברה מייצגים את התרבות הארגונית וקווי היסוד להתנהלותה. מעצבים את "האני מאמין" של הארגון, פעילויותיו, אופי התנהגות עובדי החברה הן פנים ארגונית והן מחוצה לה.

3. הגדרת קהלי יעד רלוונטיים, לפי פילוחים שונים. יצירת קבוצות הומוגניות הרלוונטיות כקהלי יעד לארגון. הקבוצות מאופיינות לפי קריטריונים שונים של פילוח: גיאוגרפי, סוג לקוח (פרטי, עסקי, ממשלתי, תעשייתי), דמוגראפי, פסיכוגרפי (אישיות, ערכים, עמדות), תועלתי (תועלת מעשית פסיכולוגית וחברתית), התנהגותי (הרגלי רכישה, שימוש, נאמנות). לאחר פריסת אפשרויות קהלי היעד האופציונאליים השונים מוגדרים סדרי עדיפויות בניהם. בשלב הבא מותאמת אסטרטגיה ותמהיל השיווק לכל פלח שוק.

4. יצירת מיצוב ובידול עסקי - יצירת מיצוב עסקי ברור וקוהרנטי יוצרת תפיסה צרכנית ברורה בקרב הקהלים הפוטנציאליים, ומקלה לאחר מכן על עבודת השיווק. יצירת מיצוב ובידול עסקי עוסקת בשאלות כגון: במה יהיה המותג או הארגון מיוחד ושונה ממתחריו, מהו השרות הייחודי אותו מציעה החברה ובעטיו יעדיפו הלקוחות אותה, על פני שחקניות אחרות בשוק.

5. הגדרת שירותי/מוצרי הליבה. הגדרת תחומי פעילות הארגון, מהם קווי המוצר שלו, מה השירותים שמספק הארגון וכד'.

6. הגדרת סוג האסטרטגיה השיווקית הנדרשת. על הארגון להגדיר מה היא האסטרטגיה הנכונה ביותר לצרכיו ומצב השוק : אסטרטגיית חדירה המאפשרת כניסה לשווקים חדשים,  אסטרטגיית מיקוד המרכזת את פעילות הארגון לשוק/מוצר ספציפי, אסטרטגיית ביזור  לשווקים/שירותים חדשים, אסטרטגיות צמיחה ועוד.

7. יצירת ו/ או בחינת מיתוג החברה. מטרת המיתוג היא לגרום לכך שהלקוחות יזהו את המותג, ייחסו לו ערכים חיוביים, ייפתחו כלפיו אהדה ועמדה חיובית וכמובן ינועו לפעולה לרכישתו. תוצרי תהליך המיתוג הינם: הגדרת אישיות מותג, שם, הגדרת חברה, סלוגן ולוגו. התהליך מתייחס לבחינת מיתוג קיים או יצירת מיתוג חדש.

8. ניהול וארגון פנימיים נדרשים. כדי להוציא את האסטרטגיה לפועל נדרשים לעיתים שינויים ברמה הארגונית כגון – בניית פונקציות חדשות, עדכון הגדות תפקיד של פונקציות קיימות, הגדרת ממשקים בין פונקציות וכד'.

9. הגדרת מטרות ויעדים שיביאו למיקסום הצלחת הארגון. על מנת להשיג מטרות ויעדים יש לקבוע מדדים להצלחה כגון: רווחיות, נתח שוק, מובילות בענף, גידול במחזור המכירות, גיוס לקוחות חדשים,הגברת נאמנות ועוד. המטרות והיעדים יוגדרו עבור קהלי יעד שונים לגבי מוצרי ושירותי החברה בטווחי זמן שונים, וזו למעשה השורה התחתונה לפני שעוברים לתוכנית השיווק.

 

 

 

 

bottom of page